oups

Herr J frågade om vi hade kaffe och fikabröd hemma. Öööhh, kaffe har vi, det vet du väl, men fikabröd är det sämre med. Varför frågar du?
 
Jo, då hade visst en kollega frågat om han fick komma över på lite fika. 
 
Öhm, jag kan väl slänga ihop en kaka, sa jag lite hurtfriskt. Ja gör det, sa han då såklart.
 
Började vispa ägg och socker men kom på att jag hade glömt att smälta smör allra först så jag fick för mig att balansera elvispen på bunkens kant. Med den gamla elvispen gick det galant att göra så. Nemas problemas. Den nya elvispen är inte alls lika balanserad och själva visparna är aningens fel i längd för att göra nåt sånt. Men ibland kan man ändå balansera upp den en kort stund. Så jag balanserade och gick snabbt iväg till kylskåpet för att ta fram smörpaketet. Bara för att konstatera att nehepps, idag var inte rätt dag för balansakter. Elvispen for i golvet och fortsatte vispa i luften så äggsmeten stänkte åt alla håll. På bordet låg bunken och fullkomligen spydde ut pösig äggsmet över bordet och ner på mattan som ligger under bordet. Mattan kommer aldrig bli sig lik igen. *suck*
 
Haha jaja, är huvudet dumt får kroppen lida. 
 
Sen var det bara att göra om från början igen och göra rätt.
 
I slutänden blev det bananchokladmuffins iallafall.
 
 
3 små ägg (eller 2 normalstora)
2 dl socker
2,5 dl vetemjöl
0,5 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
1 nypa salt (framhäver chokladsmaken)
1½ mosad väl mogen banan (brunt skal)
1 dl mjölk
75 g smör
 
i muffinsplåt blir det 18 stycken gräddas 15 min 200 grader
 
Det är väl bara så typiskt. När man försöker vara supereffektiv o så blir det bara pannkaka i slutänden. Men men, det är nästan glömt nu. Haha. Och de fick både kaffe och fikabröd när de kom. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: rememberthiis.blogg.se

Mums!

2015-04-07 @ 23:56:26
URL: http://rememberthiis.blogg.se/
Postat av: Eva Trillian

Så väl jag känner igen mig själv i det scenariot :) "Det går nog" - "ska bara ..." Det är ju tur att man är envis och att det går att göra om!
Hoppas du fick extra mycket beröm för fikat :)

Svar: Nja, faktiskt sa de inget alls om det var gott eller ej. Men jag vet att de brukar vara populära. En kollega brukar tjata att jag ska baka o ta med till apt.
Kalla mig M

2015-04-08 @ 11:04:38
URL: http://provtyckningar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0