värk och tandis

Idag har jag träningsvärken från helvetet. Det hade jag redan igårkväll men det blir så påtagligt när man inte kan ta sig ner för trappen från sovrummet. Ja det är ju en pärs bara att försöka kravla ur sängen.
 
Idag ska jag till tandläkaren också. 
 
En ny!
 
Har jag ångest eller har jag ångest?!?
 
Jorå, stressmage också. Kanske i kombination med att vi festade loss på päronhalvor med vispad grädde igårkväll... laktosmagen gillade inte extra stress så i morse var det brådis. Lägg då till kombinationen träningsvärk, toa på nedervåningen så förstår ni att det var i sista sekunden jag väl lyckades krångla mig ner i sittande ställning. Ja för inte ens den delen är enkel när varje muskel i kroppen protesterar.
 
Nån dag när jag orkar så kanske jag skriver ner de senaste turerna i min tandläkarhistoria...
 
Jag har inte ens orkat kika i mina journalkopior som jag begärde ut från den gamla tandläkaren. 
 
Nu ska jag slumra en stund till innan jag måste göra mig iordning för att stirra fasan i vitögat.
 
Vad jag rent logiskt vet och vad min kropp säger är två vitt skilda ting.
Vet att jag kommer behöva ett STOOORT "bokmärke" efteråt. Även om vi bara pratar idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0