tröksöndag

Idag är det en riktig tråkdag. Jag har ingen som helst ork till nånting. Jag har mest vandrat runt som ett lik när jag varit på benen och däremellan har jag legat i sängen och sovit.
 
Förstår inte att orken inte vill infinna sig alls. 
 
Igår orkade jag ju ändå ut i skogen och tog en runda med häst och hund i släptåg. Kanske att det tog mer på krafterna än jag ville inse? Att balansera med både en hund (som jag dumt nog satte sele på istället för halsband o så var han inte styrbar som i vanliga fall) och en häst i besvärlig terräng. Besvärlig eftersom man måste forcera ett rätt nytt kalhygge och en massa träd som hade ramlat kors o tvärs så jag fick göra om rutten ibland. 
 
Idag har jag den där surrande känslan i huvudet igen. Tack och lov att jag inte som grädde på moset måste jobba idag också utan kan dra täcket över huvudet.
 
Jag har bara gjort det mest nödvändiga här hemma. Dvs skött hästarna och sett till att jag fått nåt i magen. Men jag vet inte hur bra det är med varm choklad och en skinkmacka o så lite chips bara. Jo förresten jag tog ju lunch också. En kopp kall choklad och en limpmacka utan annat än smör på. 
 
Jag har en bit grytbitskött i kylen och massa fina rotfrukter att göra gryta på men ja.... orken finns bara inte. 
 
Har en banan som börjat svartna så den vill jag göra bananchokladmuffins på och ta med till jobbet o bjuda på men ja...
 
Har tvätt som behöver tvättas men jag orkar inte mer än titta på eländet och ingen annan verkar tycka att det är deras problem så ja...
 
Disken verkar föröka sig i köket av egen maskin men jag orkar inte ens ställa in den i diskmaskinen såååå.... jaaaa...
 
Hörde inget ifrån E igårkväll o de skulle ut på nån bar med hela gänget och jag försökte lugna mig med att det säkert blev sent och eftersom det strular med tele2 så har hon ingen surf annat än wifi hos värdfamiljen men katastroftankarna var nära till hands. Inte att jag inte litar på min dotter. Jag vet att hon inte är nån strulfia men det finns alltid folk som har oärliga avsikter och i ett annat land när jag inte ens finns i närheten att rädda upp situationen om hon ringde o sa att hon ville hem så... jag sov dåligt inatt kan man väl säga.
 
På förmiddagen idag fick jag iaf höra ifrån henne och hon hade haft en trist kväll och det hade blivit senare än hon önskat.
 
Om jag skulle försöka sparka igång mig så det blir nåt ätbart till kvällen iaf. Och imorgon är en ny jobbvecka... tjo-ho så taggad jag inte är.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0