måndagsblogga med tankar om vikt och frestelser

Ledig hela helgen men dålig uppdatering ändå på det här stället.... oups
 
Kvällspass ikväll. Har just ätit upp min matlåda och tänkte göra ett litet inlägg när jag ändå satt på rumpan.
 
Har känt en längre tid att jag måste försöka få nån ordning på de där extrakilona som bara smugit sig på under en tid. 
 
Nu när jag börjat träna lite igen så ser jag ju att det är ingen vacker syn att se sig i spegeln bredvid de andra.
 
O ändå sägs det att jag är liten o nätt... jahaja, inte mina lår iaf. Och inte min byst. Där finns det gott om att ta av. 
 
Så nu har jag tagit tag i att försöka hålla lite koll på mitt intag och se om det kan hjälpa att räkna kalorierna ett tag. Och inte bara moffa i sig av gammal vana.
 
 
Man kan ju se att jag redan spräckt fettbudgeten för idag. *suck*
Tog lång sovmorgon i morse så frullen intogs vid elva. Därav överhoppandet av lunch. Jag tog bara nåt lättare att tugga på som mellanmål. Och lite av mellanmålet är från innan jag kom i säng inatt. Delade nattmålets kaloriintag på hälften för gårdagskvällen och hälften för idag
 
Men vanor är svåra att bryta. Det var lättare igår när jag bara gick hemma men idag på jobbet så finns det såååå många frestelser.
 
Vips hade jag tagit åt mig en cadbury finger och den var redan i munnen när jag kom på mig. Nästa ställe försökte bjuda på en center men då var jag bättre förberedd och kunde parera.
 
Men hur snäll mot mig själv är jag på en skala när jag ställer mig att baka bananchokladmuffins innan jobbet. 
Men duktiga jag har ändå lagt in receptet i appen och räknat ut hur mkt var och en av muffinsarna ger i kalorier.
 
Hade ett gäng övermogna bananer. Även om just de här var lite för mogna och fick parkera i komposten istället.
 
Nu är det dags för ett ryck igen så tjingeling pling på er
 
Ps, jag har äntligen tagit tag i plankutmaningen också... dag 3 idag bara men nu står det här så nu får jag inte fuska

Kommentarer
Postat av: Stina

Kör på samma app för att försöka hålla lite koll på mig själv lättare sagt än gjort =)

2014-01-27 @ 20:01:54
URL: http://billiejean.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0