Tankar om smått och gott

Nedräkning pågår...
 
Det är idag, imorgon och sen måndag kvar att jobba och SEN har jag leeeedigt ända fram till jul. Om planen håller och jag inte blir inbeordrad på grund av personalbrist.
 
 
Igår var jag och herr J till min farbror och hämtade hem en halmbal och lite annat smått och gott. Dels fick vi ta hem hans gamla bil eftersom han tänkt skrota den redan förra året om den inte gått genom besiktningen. Nu gick den nästan igenom besiktningen iår också och herr J har ju inte tummen mitt i handen så...
 
Och så tog jag hem lite julpynt efter min faster. Säkert 15 elektriska adventsstakar som inte lyser men förmodligen bara nåt skitfel som går att fixa o annars får jag väl slänga dem i min tur. Hon hade bara ställt undan vartefter de slutade fungera och köpt nya.
 
Och ljuslyktor fanns det drösvis av. Vissa var nog helt nya till och med.
 
 
Ja så när jag är färdig för idag på jobbet så vet jag vad jag har att göra. Meka ljusstakar och ha mig. 
 
Jag fick lite inspiration till julfotografi så vilken dag som helst ska jag fota en riktigt julig bild och då blir lyktorna bra rekvisita. 
 
Lite halm, ett par gamla trähjul och nån korg och lyktor med brinnande ljus i. Kanske nån tomtenisse fastnar på bild bara av sig själv då ;). Man vet aldrig så noga.
 
Jag såg det framför mig igårkväll när jag gick ut till stallet för att natta pållarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0