Naturlig konst

Igår, när jag borde ha sussat för länge sen tog jag kameran med mig ut på ännu en fotosession i lampors sken. 
 
Men det var för att kung Bore hade pyntat så fint på bilarna som stått orörda ett tag. 
 
Ensam i mörkret hördes ett ljud bortifrån skogen. Med lite fantasi kunde man få det till ett spökligt vinande ljud men med vetskapen om att tåget passerar inte alls många kilometrar bort genom skogen så var det närmare till hands att tro att det var tåget som framkallade de kusliga spökljuden.
 
Gårdslampan gav tillräckligt sken för att fånga iskristallerna som gnistrade och blänkte. Hela bilen var täckt av krusidullerna som ringlade sig hit och dit.
 
 
Idag ville jag fånga isrosorna i dagsljus men luftfuktigheten hade sett till att pälsa på mönstret så nu var det plötsligt i 3D. 
 
Jag gillar verkligen hur den här bilden blev, färgskalan blev rätt mild.
 
En av skrotbilarna som står här på gården har varit utsatt för inbrott och det är också därför den hamnat hos oss. Potentiell reservdelsbil.
Framrutan är trasig och med isen som täckte glaset var jag bara tvungen ...
Jag försökte få fokus på doftgranen. Med tanke på högtiden som ligger framför våra fötter så tyckte jag att en gran (om än rosa) kunde vara ett passande motiv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0