ett halvår från sadeln känns när man hoppar upp igen

I förrgår träffade jag en vän tillika min gamla (hrm 3 år äldre) ridlärare på affären.
Igår var jag dit och red hennes islänning som inte är så mkt riden efter inridningen. 
Vissa saker är som att cykla och efter första minuternas pirr i magen så var det bara roligt. 
Däremot tappar man vissa delar av hur man ska sitta rätt o så men ridlärartakterna satt också i fortfarande så vi hade roligt båda två. Jo alla tre tror jag faktiskt. 
 
Jag hade nog kunnat få både galopp och pass om jag bett men jag tror vi sparar sånt tills vi båda är lite mer varma i kläderna. Tölt o trav räckte gott och väl för oss båda. Och att komma överens om vart på spåret man faktiskt håller sig ;)
Idag börjar jag känna av att jag satt på en hästrygg. Hej ljumskar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0