sjuka drömmar

Vill göra så mkt men orken vet jag inte var jag lagt.
 
Tänker tankar att det och det och det kan och ska jag göra. Mjo, eller hur.
 
I morse var jag uppe när sonen skulle iväg till skolan. Sen gick jag tillbaka o la mig. Sov till halv tolv innan jag masade mig ur sängen igen.
 
Drömde sjuka drömmar. Drömde att jag såg två föl som höll på att drutta i en å i en stad (oklart vart). Tydligen hade de nån form av djurens dag där man kunde få låna djur. Oavsett om man var kunnig eller inte. Den här mamman hade lånat en shettis med två föl. Hon hade tänkt stänga in dem med kompostgaller i trädgården men alla som haft närmare kontakt med en shettis vet ju att det inte går. Inte ens i drömmarnas värld tydligen. 
När jag försökte hjälpa till att stänga in dem med gallret så började jag föreläsa om att man inte kan göra så och bla bla bla för det vet jag eftersom jag har en shettis hemma som också brukar rymma. Och när jag hör mig själv säga alla sakerna till mamman så hör jag också hur jag låter som om jag vore på en treårings nivå begåvningsmässigt eftersom mitt ordval låter som det. Och ju mer jag försöker skärpa till mig desto värre låter jag. Till slut går jag iaf vidare och ser många andra familjer som också har lånat hästar och har i sina trädgårdar. Sen byts miljön och hästarna börjar se skadade ut. De saknar ögon och nosarna och munnarna är liksom bortfrätta halvt om halvt men det är gamla skador som läkt. Jag börjar fråga vad som hänt med djuren men ingen vill svara. De undviker att titta på mig när jag stirrar på dem. Jag förstår sakta att det är nån konstig och förbannad plats och plötsligt hör jag ljudet av den/det som styr över det här lilla området med människor. Jag försöker håna ljudet genom att härma men det eskalerar bara och blir läskigare och läskigare så jag tvingar mig själv att vakna. 
Inser så här i vaket tillstånd att jag förmodligen grymtade i sömnen och hörde mig själv och ju mer jag grymtade för att få bort ljudet i drömmen desto mer lät det ju.
 
Sjukt hur det kan bli i en dröm.
 
Drömde om en brukare också och att vi var hemma där fast brukaren bodde inte längre där utan på hemmet. Dess anhöriga hade dock varit i bostaden och dragit ner en massa disk som stod och ruttnade i gammalt äckligt diskvatten. Jag hade glömt en jacka som hängde på hatthyllan också. Men eftersom jag hade en kofta med mig nu så kunde jag inte ta jackan som hängt i flera månader för då skulle de anhöriga tro att jag stal den. Det var jackan eller koftan liksom. 
Jag tror kanske att jag drömde den här biten FÖRE hästdrömmen för jag var nog på väg därifrån i drömmen när jag fann fölen.
 
 
Lägger in några bilder på mina fyrbeningar för o mota bort bilderna ur huvudet från drömmen

Kommentarer
Postat av: Anki

Får mig att tänka på min sjuka dröm jag hade i fredag till lördagnatt, drömde om Jurassic Park. Har dock aldrig sett någon av de filmerna från början, bara sett liten stund sen tröttnat åh bytt kanal. Nu var man liksom i filmen men ändå inte. Helt sjukt var det iallafall men glömmer aldrig dinousarien som kollar in genom fönstret med sitt stora öga, glömmer aldrig känslan av rädsla.. Kraam

2013-09-02 @ 15:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0