fototriss - negativt utrymme

Intressant tema på veckans fototriss som är negative space eller negativt utrymme. 
 
Det negativa utrymmet i en bild är den yta som omger motivet och det handlar om att låta den tomma ytan ta plats i bilden, för att framhäva motivet. Det skapar en ren bild utan en massa störande moment som tar fokus från motivet
 
Utan att tänka allt för mkt så valde jag tre bilder som jag fotat tidigare i sommar. 
En dillkrona mot en klarblå himmel. Svenska flaggan i naturens egen tappning
Jag smög runt huset en kväll och ville se hur det skulle bli om jag fotade. Mitt inte helt färdiga kök från utsidan. 
Häromdagen på jobbet passade jag på att fota min snabbfika när jag ramlade in på lokalen mellan två jobb och magen kurrade.
Bullen och kakan är bakade av en brukare som gärna förser oss med fikabröd för att hon är så tacksam att vi finns och ger henne trygghet. 
 
För att se fler fototrissar på temat negativt utrymme så klicka på bannern.
Fototrissbanners

Kommentarer
Postat av: När Annie fotograferar

Fint :-)

2013-09-16 @ 22:50:24
URL: http://www.narannie.blogg.se
Postat av: Anonym

Fina varianter på veckans trisstema.

2013-09-17 @ 17:36:08
Postat av: Elisabeth

Fina bilder! =)

2013-09-20 @ 21:26:30
URL: http://www.lajsa.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0