lilla snigel akta dig

En pantersnigel på språng som jag stannade och fotade häromdagen
 
Många känslor i kroppen just nu
 
Ilska, sorg, irritation, trötthet, uppgiven
 
Skrev ett inlägg men när det väl kom till att publicera så kunde jag inte
 
Inte nu, kanske sen...
 
Känner mig ibland som jag försöker balansera på en tunn tunn tråd. Som elefanten i barnvisan. Men jag finner det inte ett endaste dugg intressant och skoj. 
 
Igår på radion spelade de Roar med Katy Perry och plötsligt lyssnade jag på texten
 
 
 
I used to bite my tongue and hold my breath
Scared to rock the boat and make a mess
So I sat quietly, agreed politely
I guess that I forgot I had a choice
I let you push me past the breaking point
I stood for nothing, so I fell for everything
 
Det är jag i ett nötskal. Alltid varit den som fått backa och vara snäll och duktig
 
You held me down, but I got up (HEY!)
Already brushing off the dust
You hear my voice, you hear that sound
Like thunder gonna shake the ground
You held me down, but I got up (HEY!)
Get ready cause I’ve had enough
I see it all, I see it now
 
Inom mig kokar en eld och förr eller senare så brister det
 
I got the eye of the tiger, a fighter, dancing through the fire
Cause I am a champion and you’re gonna hear me roar
Louder, louder than a lion
Cause I am a champion and you’re gonna hear me roar
 
Förr eller senare ...
 
Now I’m floating like a butterfly
Stinging like a bee I earned my stripes
I went from zero, to my own hero
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennah

Tänkte på den bioaktuella filmen Turbo när jag såg bilden :)

2013-11-01 @ 18:45:18
URL: http://kulturjennah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0