fredagsstatus

Häromkvällen tog jag och herr J en tur på fyrhjulingen upp till sjön. Jag var rastlös i kroppen och ville få blåsa av mig lite.
Vi åkte lite längre än till sjön. Vi tänkte kolla om det skulle gå att åka med fyrhjulingen rakt igenom ut på andra sidan. Men det tog stopp halvvägs. För vägbommen hade blivit rammad och nån hade lagt dit lite mer svårforcerat material istället.
Men det var mysigt att få åka och känna sig lite som en fjortis igen med armarna kring hans midja.
 
Ledig dag idag. Så många saker på min borde_göra_lista men jag går mest runt och bara är. 
 
Igår jobbade jag kvällspass. Vädret var underbart även om jag till att börja med hade huvudvärk. Men min runda löpte på bra och vägen låg fin och öppen framför mig. Bilen svarade snällt på mina krav om fart och frihet. 
Små avstickare in på smala grusvägar där försommaren är i sitt esse
Bananen fick bli sparad till en annan dag för på sätet bredvid mig hade jag en påse smågodis och en halvliters cola.
Men den är iaf dekorerad så att ingen kan ta miste på vems den är. Är mest bara jag som klottrar på mina bananer på jobbet.
Nu tänker jag gå ut och peta ner mina blötlagda ärtor och bönor i den solvarma jorden och så hoppas jag att skörden blir god så småningom.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0