Påsk -lov, -fjäder, -hare, -väder

Ungarna har påsklov och jag undrar bara varför inte jag tog nån extra dag ledigt också. Jag är iaf ledig idag och var så igår. Men sen är det jobb jobb jobb... 
 
Har pysslat lite med pållarna i solskenet och Lillen har fått jobba lite... igår spände vi för rockarden efter att husse fått pumpa i lite mera luft i däcken. Det var en övertaggad ponny som inte ville skritta alls, bara trava. Men så småningom kunde han lyssna och faktiskt stå nästan still också. MEEEN det är ju såååå trååååkigt och bara stå.
 
Idag hade jag inte tänkt ta ut nån vagn utan bara tömköra lite men så kom lilla Alice på besök och hon vill alltid hälsa på hos hästarna och helst sitta på deras ryggar och åka runt varv på varv på varv så jag tänkte att en kort tur skulle vara roligt. Så han fick jobba idag med... men idag var det skritt från början utan en massa trams så jag tror att det kändes lite i kroppen från gårdagen. Men kanske nyttigt att få röra lite på sig iaf. Jag hoppade av och gick bredvid halva tiden så blev det inte så tungt och Alice hade roligt. 
 
Ridskoleponnyn i honom var väl sådär lagom glad att bli ompysslad av en liten knatte men han höll sig i skinnet rätt bra. 
 
Jag har inga bilder från idag men några från igår
Taggad ponny på väg ut på äventyr
E provar att köra
Trött och mkt nöjd ponny på väg hem
 
 
Jag gömde påskägg åt ungarna igår också. Och så la jag upp den här bilden på fb och taggade dem. E gick i taket för att jag hade taggat henne på nåt såååå skämsigt.... 
Och jag som tyckte att jag var såååå rolig juuu ;)
 
Iaf, så skulle de leta ledtrådar via olika färgade påskfjädrar innan de fick veta vart de skulle gå för att hitta sina ägg.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anki

Jag tänkte till åh tog semester hela veckan.. ;-)
Kraam

2013-03-31 @ 19:24:07
Postat av: Helen

Det är så härligt att få vara "skämmigmamma" :-)
Jag har varit ledig sen skärtorsdagen och ser inte det minsta lilla fram emot att gå tillbaka till jobbet i morgon, vet att det stundar en rätt jobbig vecka

2013-04-01 @ 08:32:30
URL: http://franminvraavvarlden.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0