medans man väntar och hemlighetsmakerier

... snurrar ibland många tankar i ens huvud.
 
Idag satt jag hos en brukare och väntade på taxin.
 
Då passade jag på att skriva ner en lista på saker som jag tänkt på att jag skulle vilja blogga lite kring.
 
Men som vanligt känns behovet mkt mer akut när jag inte är i närheten av att kunna sitta ner i lugn och ro,
 
Men.... 
 
Here goes:
 
Bäddmadrasser - såna är himlans bra o ha när man ska bädda en säng. Konstaterade detta när jag efter att ha skakat av ett lakan skulle ha det på plats igen och madrassen var av sån här resårmadrasstyp ilagd i en sängram av trä. Försök trycka ner ett lakan så det ligger snyggt och slätt där du.
 
Väntan på taxibilar - Taxi var god dröj, ibland får man vänta en bra lång stund extra än vad som är sagt... och ibland passar det inte riktigt in i resten av dagens planering. När det börjar närma sig 10 min en kvart extra väntetid så känns det lagom kul. Idag var dock förseningen ursäktad. En hare hade bestämt sig för att sluta sina dagar mot taxibilens framspoiler och rusade i precis rätt ögonblick upp framför bilen tydligen. Taxikillen sparkade uppgivet mot den spräckta spoilern ett par tre gånger och svor medans han förklarade förseningen för mig efter att jag sagt att vi började undra om han inte hittade.
 
Namnskylt - en sån som man beställer från nåt käckt företag är inte vad som visar på utifall man är kompetent eller inte. Nog för att en namnskylt ofta kan underlätta för de man går hem till och hjälper men det ger ingen som helst kompetens i yrkesutförandet. Det tog mig gott och väl 12 år innan jag skaffade mig en sån där käck militärklämma. Broschen jag köpte när jag gick ut min undersköterskeutbildning har jag inte använt en endaste dag på jobbet... för den är utrustad med nål och jag har fått för mig att den kommer jag o tappa bort. Haha 
Men iaf, jag har sett exempel på när en oerfaren tycker att namnskylten är kvittot på att de hör hemma där. 
 
Sen åkte jag och handlade efter jobbet och kom på några punkter till på min "vad jag vill blogga om lista"
 
Kassörskor - nya oerfarna kassörskor är nåt man VERKLIGEN ska undvika på affären. Iaf om man har handlat många saker. De har ju liksom inte lärt sig att sortera flödet på bandet utan maler ner allt hursomhaver och mjölklitrarna mosar bananerna och den färska limpan allt medan bandet bara nöter och nöter och trycker ner allt längre och längre ner mot kanten. Ibland hinner det bröta ihop sig så man inte vet var man ska börja lösa upp eländet ens. Och bandet bara fortsätter mata på nedåt för nu ska ju nästa kund få sina varor blippade och få betala. *suck*
 
Kundvagn eller korg - ja varför kan jag inte lära mig att en korg på hjul INTE kommer räcka till ens för en snabb fylla halva förrådet-handling? Idag drog jag runt på min överfulla korg och till slut fick jag parkera den nära kassorna och ta en annan korg med mig för att komplettera det sista som skulle handlas. Och hur tänkte jag få med mig allt till bilen sen??? Ja jag tänkte nog inte alls helt enkelt.
 
Djur man ser efter vägarna - vet inte hur många rävar jag sett de senaste veckorna. Har de månne parningstid nu eller? Fina fluffiga rödrävar överallt. Levandes också och alltså inte roadkills.
 
En rolig sak som hände på jobbet idag var när jag kom tillbaka från ett lunchbesök med tillhörande översynsstäd av kök och badrum.
Jag noterade att min soon to be "partner in crime" på jobbet var på själva jobbet eftersom bilen stod utanför och skvallrade.
Jag traskade in och styrde kosan mot hemtjänstlokalen så som jag alltid gör när jag är på ingående. Hörde i korridoren att några var på kontoret och jag styrde alltså stegen dit. 
I rummet fanns tre personer och den ena av dem fick plötsligt väldigt bråttom att rycka åt sig nåt och gömde det bakom ryggen. Och så flinade de fåraktigt åt mig och jag ba: oj då jag kanske inte skulle vara här... borde jag kanske gå igen. Men nejdå bedyrade min soon to be. Kom in du bara sa hon och så sträckte hon fram två saker till mig och önskade mig grattis på födelsedagen i efterskott... hon pikade mitt inlägg här på bloggen lite fint också ;). Hahaha 
 
Vad jag fick??? Ja serni, det får ni vänta på... för jag är ju så duktig så jag kan konsten att lägga ifrån mig saker och sen glömma att ta med mig dem hem och så kommer jag på det efteråt. Men jag lovar att imorrn kommer bildbevis på vad jag fick för fint.
 
Men iaf, jag VEEET att jag har underbara arbetskamrater omkring mig. Ibland tror jag att vissa av dem känner mig bättre än jag känner mig själv.

Kommentarer
Postat av: Helen

Ja kassörskor skulle man kunna blogga en hel del om, speciellt de där som bara matar ner varorna på bandet så allt grötas ihop.... Hoppas du får en lugn & härlig Påsk

2013-03-29 @ 16:09:11
URL: http://franminvraavvarlden.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0