Härligt lediga måndag

Vad kan vara härligare än att solen skiner, fåglarna kvittrar, jag är ledig och har varit på en skön långpromenad med prickelito.
 
en timme o 20 minuter sisådär var vi ute. Idag tog jag en annan sträckning än de senaste gångerna för jag blir uttråkad ganska lätt... behöver lite variation. Iaf när jag ska gå ensam med hunden som har som sitt mål att bara lukta på kissfläckar. 
 
Bakom brandstationen fick jag se en fågel sitta på ett isflak i det strömmande vattnet. Svart med vitt bröst. En strömstare var det... jag blev alldeles lycklig i kroppen när jag såg den. Och rätt som det var så hoppade den ner i vattnet och for iväg en bit.
 
 
Nu ska jag bara njuta av min lediga dag... kanske jag orkar göra nåt här hemma... annars så tänker jag bara vara.
 
tjingeling pling
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0