btw var det jäkligt jobbigt att försöka spåra i upp-på-halva-låret-djup snö

Det slingrar ett spår över min gård.
 
Och jag funderar över vem som tycker det är okej.
 
 
Rakt genom min hästhage går det. 
 
Det är ju svårt att sia om färdriktningen men kanske var det så att skidåkaren kom från skogen. Ramlade ner i min hästhage (okejråå hoppade över trådarna) och sen drog en repa raka spåret rakt över. Sen har personen skidat tätt intill vinterhagen (och kanske pratat med pållarna) innan den vikt ner bakom stallet och sen ut på vägen strax nedanför min brevlåda och därifrån sen stakat sig hemåt på snövallen bredvid vägen.
 
Men varför åka rakt över öppna fältet istället för o smyga efter skogskanten lite längre bort där det inte känns lika  mkt som att nån inkräktat. Varför välja vägen över min gård?? 
Kanske har personen åkt vilse i skogen och när den väl kom i hemtamare trakter så längtade den bara hem?
 
Men ändå.... 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alice - bilderbyalice

sv: tack sötis! yes, flätade den själv ^^

2013-03-07 @ 12:43:24
URL: http://bilderbyalice.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0