semestersvammel

Det börjar landa. Att jag har SEMESTER :)
 
Det är så skönt att bara vara, att bara kunna göra vad som faller mig in, här och nu. 
Tar dagen lite som den kommer. Vilar middag en stund när kroppen och knoppen säger stopp.
 
Igår rensade jag en rabatt till. Rev ur all flocknäva som jag hade planterat som underplantering till nyplanterade buskar. Den där jäkla nävan kvävde ju nästan buskarna. Men nu blev det fint och jag provar att plantera nåt annat som är lägre och förhoppningsvis inte lika aggresivt påträngande istället. Hade tänkt ta spetsmössa men herr J var flitig med grästrimmern häromkvällen och drog en repa rakt över min uteplats där jag även hade lite planterat, bland annat spetsmössa (tiarella). 
 
Herr J har iaf varit snäll och hjälpt mig dra om trådarna från aggregatet till elstängslet. Så nu ska de inte vara ivägen för varken traktorer eller gräsklippare eller NÅT annat.
 
Somnade med huvudvärk när jag väl kom isäng inatt. Vaknade med huvudvärken kvar. *suck*  
 
Idag måste jag fortsätta fixa med hästarnas hagar. De är rätt slitna vad gäller stängsel. En stolpe såg jag hade blivit knäckt och jag ska byta tråd lite här och där. Blörk för tråddragning, men det måste ju göras. Det bästa staketet är dock ett bra bete säger talesätet. Jo visst, så länge man inte har en pruttponny som Gnistra. Som går ut bara för att det är trååååkigt och hela världen är ju en hage (i hennes ögon). Hon är i sanning precis som Mulle en vildhäst i tanken. En mustang som spränger fram över prärien. 
De är lite lika hon o mulle. 
 
Här försökte hon rejsa före Kongur när de träffades i samma hage för första gången. Hon på yttervarv och ger verkligen järnet och han på innern och lite fnissande "försök om du kan bruden"
(bilden är från 2010 när jag hade Kongur som sommarhäst, numera betar han på de evigt gröna ängarna, älskad - saknad)
 
Nä nu ska jag försöka göra nåt vettigt av dagen också... tjingling pling 
hoppas ni får en bra dag också

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0