O när jag var liten så brukade jag låtsas att cykeln var en häst

Häromdagen satt jag o jämförde bilar med hästar... haha ja vänta ska ni få höra.
 
Min opel som jag åker i vanliga fall är för det första en gråskimmel sisådär 160-165 cm hög och valack. Man kan säga att han har fått en låsning som gör att han haltar på höger fram. På bilspråk så fastnar bromsen på när jag bromsat och ligger sedan an tills man bonkar loss den genom att banka på fälgen eller nåt sånt, jag vet inte. 
 
Räserpolon som jag skuttar runt i istället är ett fuxsto, troligen har hon dessutom två virvlar i pannan för innan bilen blivit varm så går det jäklar i mig så hoppigt och ibland lägger den helt sonika av. Inte lika hög som opelvalacken. Liten häst eller maxad D-ponny skulle jag tippa på.
 
Ja det kanske är så att jag har liiiite för lång resväg hem så jag hinner spåra ur totalt i mina tankebanor innan jag har hunnit hem. 3 mil som tar mig cirkus 30 minuter. 
 
Eller så är jag inte riktigt riktig ;)
(arkivbild)
 

Kommentarer
Postat av: Helen

Haha, så underbart... undrar just vad min bil är för en häst *funderar vidare på det*

2013-06-12 @ 23:14:02
URL: http://franminvraavvarlden.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0