Danmarksresa

Jag har haft underbara dagar och jag har tagit hur många bilder som helst. Med min lite halvcrappy mobilkamera, men so what.
 
Stod o kikade när vi åkte ut ur Göteborgs skärgård. Tänkte se om jag skulle kunna urskilja Öckerö nånstans. Antar att nån av alla öarna är just Öckerö. Tyckte mig se en kyrksiluett som kunde tänkas påminna om deras nya kyrka.
Vi kom fram till Danmark i sju-tiden på kvällen och sen var det ännu en bit att åka innan vi landade på campingen i byn Lökken.
 
Det första vi gjorde efter att vi hade installerat oss i stugorna var att gå ner till stranden.
Det blåste ganska friska vindar men vad gör väl det?
Ljuset var helt underbart
Nästa dag hade vi vikt till Legoland
Och ptja, legobyggnationerna var väl imponerande men jag hade kunnat klara mig utan besöket. Vi åkte lite berg- o dalbanor (vilket verkade vara modellen för övrigt) och några andra åkattraktioner där man åker i en bana o så är det klart. Men köerna var inte att leka med, phjue
Bilden på pianosnubben är från när vi köade till att åka kanotbana.
Sen såklart de små städerna och byarna och kanaler med båtar och flygplatsen i Billund och en massa annat
När vi landade "hemma" igen på kvällen så åkte vi direkt ner på stranden. Ja man fick köra bil på sandstranden faktiskt. Nästan överallt fick man det. Var bara på vissa avspärrade delar man inte fick det.
 
De menade på att alternativet skulle vara att bygga en hel massa parkeringsplatser och då skulle sandflykten bli ännu värre
Herr J ville såklart föreviga pärlan som troget fraktade oss från A till B. 
Herr J's bror och sambo äger bilen. Vi lånbyttes eftersom våran behöver lite service för o klara en sån långfärd.
Ljuset och färgerna var ännu mer spektakulära den här kvällen även om vi missade själva solnedgången med nån timme. Tråkigt nog enda kvällen med klar himmel dessutom
En bild på en springande unge herr J. Han trodde sig inte fastna på bild om han skyndade sig fort nog.
 
Onsdagen startade vi på stranden. 
Här ser man badhytterna som fanns i om inte tusental så ändå hundratal. De fraktades förr i tiden med häst till o från stranden och så kunde rika badgäster hyra en under dagen. Nuförtiden är de fast på plats och de flesta ägs privat.
Lugnaste dagen vad gäller vågskvalp
Herr J och unge herr J på en sanddyn
Fler bilder kommer i ett senare inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0