Sikta mot stjärnorna och du når trädtopparna. Sikta mot trädtopparna och du stannar på marken

Fryser
Eldar
Tänker
 
 
 
Borde
sova
 
 
 
Tuggar 
Godis
 
 
 
Grubblar
Grunnar
 
 
 
Orkar inte samla ihop mig och stannar i bara varandet
 
 
 
Tänker på skakande rädda varelser som inte förstår varför de inte längre är hemma 
som inte förstår varför deras sista kända trygghet försvann och lämnade dem med en okänd
Tänker på tysta mörka ögon som frågar varför
Och allt jag kunde göra var att säga att allt ordnar sig
 
 
 
Att arbeta med människor är utlämnande och likaväl som det ger så tar det så mkt
men alla oskyldiga som inte bett om och som inte kan påverka situationen
de finns också där ibland.
Och ibland vill man rädda hela världen men man får trösta sig med att man gjorde det bästa man kunde så länge 
Fastän saker borde vara på ett sätt är de ibland helt galet knas
och vem är du och vem är jag att veta hela sanningen?
Hur långt är ett snöre? och även om ett mynt är runt har det också två sidor
Även det som är rätt kan kännas fel och fel kan kännas rätt
och vem är jag att döma?
 
Imorgon är en annan dag, en bättre dag, en ny dag med nya chanser att rädda världen om så bara för ett ögonblick
 
 
 
I mitt nästa liv ska jag vara en excentrisk miljardär som kan göra som jag vill
då ska jag vara den som räddar hela världen och mer därtill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0