nytt år = nya äventyr

Våra vänner som skulle kommit över och firat in det nya året med oss fick i sista stund avboka eftersom de båda hade feber och var allmänt emliga. 
 
Istället kom några grannar över och vi åt god mat, god efterrätt och drack gott till. Sen sköt vi några raketer runt tolvslaget.
 
Hästarna stod inne med radion på och E höll dem sällskap. De mumsade på sitt hö och brydde sig inte nämnvärt.
 
Grannarna tog hundarna med sig och de gick bra ihop med våran hund och de brydde sig inte heller nämnvärt om att några raketer knallade i skyn. 
Nu var det rätt snälla raketer ändå... de hade inte så hög knall alls... jo de sista som var i en tårta var lite väl högljudda men de andra var helt godkända sa alla djuren.
 
Jag har inte gett några nyårslöften. Varför utmana ödet liksom. Men skulle jag gett nåt löfte så vore det väl isåfall att jag ska utmana mig själv mer... 
 
Om bara några timmar ska jag iväg och jobba mitt första arbetspass för den här året. 
 
Önskar alla mina läsare ett gott 2013
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0