snart gonatt

Om min morgon började med en rivstart i katt o råttalek så blev det inte lugnare sen.
Men man blir glad av att få en välkommen-tillbaka-kram när man landar på jobbet.
Apt och semmelfika
sen det som är så spännande med hemtjänst - ingen dag och inget besök är det andra likt. En brukare var upprörd över att hon inte fått posten i tid fast det visade sig ju vara i tid. Och hon hade fått en diskduk i present men den fanns inte att finna sen. Och då var hon övertygad om att nån öppnat brevpaketet INNAN det levererats och snott disktrasan. Innan jag gick var dock missödet bortglömt och allt frid o fröjd.
En annan brukare boxade till mig i affekt för att jag tyckte att h*n skulle kunna klä av sig själv. Och ut därifrån skulle jag också. Men jag lyckades vända situationen och innan jag gick var personen nöjd o glad och tyckte bestämt att jag skulle komma imorgon för det var bäst då. Haha söta dementa gamlingar. Nästan alltid söta iaf.
Nu gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0