körv

Ibland är det enkla det godaste
 
Idag blev det korv i ugn och pastasnäckor till mat
 
Enkelt att göra, kräver inte så mkt energi när man väl har snittat upp korven i skivor och fyllt den med nåt som är gott.
Idag blev det skivat äpple och skivad gul lök som jag varvade i varannan skåra. Sen blandade jag ketchup med grädde och hällde över och toppade med riven ost innan jag skjutsade in allt i ugnen. Det gick åt ett halvt äpple och en gul lök. Det som inte fick plats i själva korven hackade jag och la i mitten av ringen så fick det koka ihop med ketchupgrädden. 
 
E som inte är så bortskämd med vanlig god mat längre vad gäller skolmat var så lycklig så hon nästan grät. Hon hypade över att det skulle bli korv och pasta. RIKTIG pasta som hon uttryckte det. Tydligen har de för vana att konstra till allt. Och alltså även pastan som numera finns dagligen till pastasalladsbuffen som skolbarnen lyckades förhandla till sig genom sitt lilla upprop på facebook.
Ni minns väl äckelbilden jag la upp här som skulle föreställa gröt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0