Fick ett telefonsamtal...

... från min bror.
 
Han o hans fru hade en diskussion om utifall de två äldsta pojkarna var stora nog att städa sina egna rum eller inte.
Bror min ville veta om E och lille J städade sina egna rum eller inte... och det gör de ju... mer eller mindre... inte alltid det händer så mkt på en helgs städande och jag och herr J har ibland åsikter på ställen som "glömts" men de städar sina rum själva.
 
Jag bryr mig inte så mkt egentligen på om det är städat eller ostädat. Jag säger till om det blir för mkt men nöter inte ihjäl mig om det. Då är nog herr J mer krävande faktiskt.
 
Men E är duktig på att hjälpa till med andra delar av husets städning istället. När hennes lust faller på. Och vi har ett veckoschema som följs lite sisådär men med en grundtanke iaf. Nån lagar mat, nån annan tar disken, nån hämtar in ved och nån får sköta tvätt eller städa/plocka nånstans i huset. Ganska skönt när det funkar faktiskt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0