senaste dagarna

Fullt ös medvetslös eller nåt sånt
 
I måndags var jag ledsagare åt en brukare och vi blev borta mest hela dan. Jag skulle ha slutat kl 16 men vi landade inte förrän kl 17 hos brukaren och sen skulle jag ju fortfarande vidare till jobbet och dokumentera och lämna ifrån mig nycklar o sånt.
Tisdag blev en kvällstur istället för en dagtur och det var skönt med sovmorgon men hela den lediga delen av dagen sovs bort.
Igår var det onsdag och jag slutade tidigt men orkade inte lyfta rumpan från stolen när jag skulle åka hem. Blev sittandes en timme sisådär.
 
Det är lite mkt nu känner jag. Min hjärna längtar efter semestern som jag ska ha nästa vecka. Eller ja, den börjar redan i helgen. Wohoo
 
Sen är jag ledig ända fram till julafton då jag går på och börjar jobba igen. Hade först tänkt vara ledig även på julafton men men... det brukar vara rätt mysigt att jobba en sån dag och det blir ju en eller annan slant i plånboken också. 
Ska jag vara ärlig så har jag inte semesterdagar så det räcker att ta ut även julafton. Jag har annars fått en vikarie för mig.
 
I fredags var jag hundvakt i snöstormen och i måndags  när jag landade på jobbet hade tomten varit förbi och lagt ett paket i mitt skåp. 
När jag väl landade hemma igen så öppnade jag mitt paket för att se vad tomten hade gömt i paketet och däri låg en jättefin ljuslykta. Och pengar...
Jag skickade genast ett muttrande sms till tomten (eller ja till den som låg bakom tomtens besök i mitt skåp). Jag ställde ju inte upp som hundvakt för att behöva ersättning för det. 
Men men, svaret jag fick var att jag behövde ju nåt att tända lyktan med också.... tsssss
 
Snön den kom och gick och efterlämnade bara en hemsk isgata men den försvinner väl också om temperaturen tänker ligga på plus länge till.
I söndags såg det dock ut såhär på ett av fönsterna i sovrummet
 
Jag tog sovmorgon idag eftersom jag är ledig men jag vet inte om det gjorde nån nytta. Huvudvärk (som ju kan bero på kaffebrist) och fryser. 
Ikväll är planen att boxas lite igen. Har inte tränat nåt alls sen min mkt manliga förkylning. Få se hur jag pallar trycket. Flåset är rätt flåsigt = 0 kondition.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0