huvudvärk, trött, jobb

 
Jag har sovit dåligt inatt.
 
Blir så när man först kollapsar efter jobbet och sover X antal timmar och sen måste upp bara för o göra sig iordning för natten och vaknar till lagom mkt för att inte kunna somna om.
 
När jag väl somnade så började jag drömma tokiga drömmar.
 
Jag har jobbat heeela natten känns det som. Rullat hår på brukare och verksamhetschefen. Kan lova att ingen av dem hade rullvänligt hår heller... haha
 
Jag har dessutom varit instängd i en plastpåse och vi skulle få hjälp att ta oss ur för vi skulle bara känna på hur det var att inte få andas men jag somnade visst och mitt i natten kom jag på att jag skulle åka hem men då var det fullt med folk som jobbar på boendet ute på parkeringen och de höll på att kasta snöbollar på varandra. De blev förvånade att se mig kan jag lova. Hunden har varit med också... en hel massa andra hundar var också med.
 
Och jag gick på nåt seminarie eller nåt för sjukgymnasten visade upp olika innovationer. Bland annat isolering som det var hål i. Först en med bara några hål och sen en annan med många fler hål i... där skulle fåglar bygga bo... domherrar men de såg ut som för stora talgoxar eller blåmesar typ.
 
Sen höll jag på och pratade med en anhörig till en brukare om hur vi skulle göra med brukarens mediciner... om den personen skulle få ha förtroendet att handskas med hela dagens dos eller inte...
 
Ja knas värre var det. Och nu har jag huvudvärk så jag mår illa och jag känner mig febrig nästan. Dessutom känner jag mig irriterad och jobben går sådär.... :/
 
Nu ska jag iväg en stund igen, hade en lucka där jag borde ha skrivit i rapportpärmarna men jag orkar bara inte just nu.
 
Undrar om man kan få lön för att man faktiskt jobbat på natten också ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0