tänk...

... så effektiv man kan bli när man försöker komma undan från nåt man "måste" göra.

Det är alltså den där sista vinbärsbusken som jag verkligen drar mig för att gå igenom.

För att citera mig själv från fb för ett par timmar sen:
Jag gallrar försummade vinbärsbuskar men har sparat den "roligaste" till sist.
Förutom de vanliga ogräsen såsom nässla o tistel innehåller just det exemplaret även vildhallon
Yay så skoj jag ska ha (inte alls ironisk nu)

Sååå nu har jag beskurit min rhododendron och bundit upp den för att försöka undvika att snön i vinter tynger ner grenarna till marken för det gör att gräsmattan blir svår o klippa därunder.
Jag har planterat lite mer i min senaste rabatt och vattnat det.
Jag har glesat ur rosenhallonbuskaget genom att ta bort alla grenar som böjde sig nedåt det allra minsta.
Jag har fyllt upp ett hål i gräsmattan o jämnat till det snyggt o fint.
Burit bort alla kvistar från de andra gallrade vinbärsbuskarna
MEN
jag har INTE gallrat den sista busken... *suck*
På bilden syns den mastodontbusken längst ner i raden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0