lånar...

har fått låna E's dator eftersom våran har sagt tack o hej leverpastej... 
 
Idag är en pissigt låg dag... hade gärna stannat hela dan i sängen men det går väl inte för sig... halva då??
 
Men kan väl inte bli annat när jag inte kommit i säng som normala människor på hela helgen. Sömnbrist har den effekten på folk...
 
Hade tänkt fototrissa men har inga bilder som jag kan lägga in... håhå får väl bli en annan dag kanske.
 
Gaaah det var svårt att använda en mac när jag inte är van... på pc så duttar man bara med fingret på pekplattan och så är det klickat och klart. Här måste man TRYCKA ned pekplattan... 
 
Hade turen att få vara med o se när knoppen på passionsblomman slog ut.
Det gick verkligen fort. Först tog jag en bild och då var bara halva utslagen. Medan jag knåpade för o lägga in bilden på instagram så slog ännu mer av blomman ut. Och ett par minuter senare hade hela öppnat sig.
WOW
 
 
Nu håller jag på med korvstroganoff som enkel mat idag... orkar inga stora åthävor så det ska sköta sig självt så mkt som möjligt.
Hacka en lök o fräs i olja
Grovriv ett par morötter o släng ner i löken
Strimla korven och släng ner
Häll på en tetra passerade tomater
Skölj ur tetran med vatten o häll i
Släng i en kub grönsaksbuljong
Krydda med paprika o vitlök, peppar och eventuellt lite mer salt
...
Så här långt har jag kommit än... det står o puttrar och när riset har kommit halvvägs på sina 20 minuter så tänkte jag hälla på grädde (vet ingen mängd än eftersom jag alltid gör allt på en höft liksom... hahaha
Sen ska jag smaka av och så får jag se. 
...
Igår hade vi ju tårta på tårta eftersom vi bjöd på både smörgåstårta och vanlig gräddtårta
Slänger in ett par instagrambilder därifrån också
 
 
 
 
 
Det regnade ganska häftigt mellan varven igår och lillfisen satt o längta ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0