slow-feeding

skickade efter ett slow-feeding-nät till hästarna och nu ikväll la vi ut det i hagen åt dem.
Tillsammans med löst hö förstås.

Lillen blev rädd för det vita nätet där i ficklampans sken. Men de tre små köttbullarna var nyfikna (var jag ens förvånad?) och klev till och med på kudden med hö för att riktigt kunna undersöka saken.

Gnistra var först med att få sig några tuggor men Texas var den som snabbast lärde sig knepet och han stod och mumsade ömsom som han försökte bearbeta med sina små hovar genom att krafsa på nätet.

Ja jag har inte fått till nån upphängningsanordning för nätet än och jag har läst om andra som helt sonika lagt nätet på marken så jag tänkte att det var värt att testa.

Nu har de ju iaf lite mer att pyssla med för även om jag alltid strör ut höet i många många små högar så det ska stimulera deras naturliga födosök (istället för att få allt i en hög i hagen och vips var det uppätet) så är det ändå fort uppätet.

Jag har ingen bild för det var för mörkt i hagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0