L som i lördag

Jag har väl rätt bra vänner ändå... 
 
Fick en fråga på sms om vi skulle gå en sväng runt järndammen men eftersom jag hade de planer jag hade så suckade jag bedrövat tillbaka i ett sms. Men sen sa jag i nästa sekund att hon var välkommen hit ifall hon hade en massa extra energi... och tänka sig. Hon antog utmaningen att hjälpa mig med hästhagen.
 
Den är inte klar... inte på långa vägar men den gamla är bortrensad och all gammal tråd och bröte som hade samlats under det tjocka gräset har vi fått bort. Och hon plockade upp de gamla stolparna och skruvade ur isolatorer på löpande band. 
 
Sen däremellan skrattade vi åt hundarna som busade och hennes hund Picknick passade på att bada i vattenpölarna på gårdsplanen. "Det blir aldrig nån dam av dig" sa min vän till sin hund som alldeles uppenbart är en korsning mellan träskmonster och hund.
 
När dagsljuset började tryta så packade hon in sin blöta stinkande (ja självklart rullades det i en päcklig odefinerbar bajshög också) lufs i bilen och for hem igen. 
 
Jag hade lovat mat ifall hon kom o hjälpte mig men hon ville nog hem och bada jycken. Fick ett sms med avsändare från Picknick sen att hennes planer för lördan gått i stöpet och att väldoften var utbytt mot det lite mer stinkande mango/passiondoftande hållet.
 
Jag bar runt stolpar i mörkret så långt jag såg att dela ut dem efter någorlunda lagom avstånd men fortsättning får ske i morrn under mer siktvänliga förhållanden. Bara att hoppas att det är uppehåll också.
Nu har jag känningar i mitt vänstra ben som jag fick ett jävulusiskt sendrag i för nån vecka sen.... fortfarande känsligt alltså.
 
Näe, nu ska jag gå ut med vattenhinkar till stallet och sen ska jag elda lite i kaminen så det blir varmt o gosigt här hemma... 
 
Tjingeling pling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0