hjälten i verkligheten har ingen röd mantel

Jag stötte på en gammal klasskompis idag när jag var på Köplusten i Salbohed.
 
Han frågade mig hur det kom sig att jag var i dessa eminenta trakter.
 
Jag visade upp min fina arbetskostym och sa att jag var "a working class hero" 
 
Han - aaahh hemtjänsten
Jag - japps, jag är hjälten som ser till att de kan bo kvar hemma fast de inte längre vill bo kvar hemma.
Här fick en anhörig till en av våra brukare och tillika själv anställd inom vården en fnissattack där hon stod och packade ihop sina varor vid kassan.
 
I våran kommun har de devisen "hemmet som bas" och det är ju fint tänkt... fast de som inte längre VILL bo kvar hemma ska iaf först testa att bo hemma med mera hemtjänstinsatser...
 
Loggas under "jaentebitterjaente"
 
Helt ärligt är jag lite trött just nu. Trött på allt känns det som... trött på att jobba, trött på att inte orka lyfta arslet från stolen när jag får åka hem från jobbet, trött på att inte orka tänka en tanke rakt, trött på att orden flyr mig, trött på att vara trött
 
och mitt lönebesked säger att jag har bara 7 semesterdagar kvar att ta ut... 5 av dem kommer jag bränna veckan före jul och julafton.
 
En sak att längta till att fylla 40. Jag får 6 semesterdagar till
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0