a som i aj och..... aaa det var väl det

jag har ont i nacken ikväll
 
Det har kommit smygandes under dagen (tror jag) och jag har känt att det blivit svårare o svårare att vrida huvudet i sidled. Sånt som man behöver när man kör bil till exempel. 
 
Igår var jag på zumba gold igen och jag har känt av min nacke och axel på vänster sida när jag gjort vissa övningar tidigare. Det är väl nåt som är knas som gör att jag liksom "domnar" eller hur jag ska säga, när jag gör övningar med armarna i axelhöjd.
 
Men har jag otur är det vår nya brukare som ställer till det. En väldigt tung person som är rätt svår vid förflyttningar eftersom kroppen inte lyder denna person.
Och även om man har aldrig så många hjälpmedel så hjälper de föga när det är ett litet utrymme att jobba på. Och trånga passager att dra rullstolen i som inte är av den nättare modellen direkt.
 
Nåväl, jag har smort med tigerbalsam nu. Och så får jag väl vara glad att jag inte har cykelvändan i morgon... för det gjorde nog inte saken bättre idag.
 
Säsongens första snö föll idag.... jag har inte längtat efter den. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helen

Låter inge bra med nacken :-( Se till att vara rädd om dig...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0