grötiga tankar om sömnsvårigheter

Gomorron (eller nåt)
 
Jag hade sååå svårt att få nån ro att sova inatt. 
Kanske inte så konstigt med tanke på att jag sov bort i princip hela dan igår men jag VAR trött även igårkväll och jag orkade inte hålla mina ögon öppna men det kliade i benen och på kroppen och jag var orolig i själen helt enkelt.
 
Tog kudden med mig till fotänden och försökte hitta sömnen där istället. Kändes lite bättre iaf. För det liksom surrade i huvudet innan också. Som om det var nåt kraftfält som störde. 
Månens inverkan kanske??? Såg att den var stor och rund häromkvällen.
Tog en kik här och jomenvisst... det ÄR ju fullmåne. Inte så konstigt då. daaahhh
 
En vän på fb hade skrivit en status om att hon nyss ätit en skål med tomtegröt och då ville jag också äta gröt.
Men när man inte har tomtegröt får man göra det bästa av situationen. Så jag kokar ihop molinogröt såklart. Hahaha väldigt lika, NOT
 
Men men det är gott och kanske lite uppiggande en sån här dag när snöblandat regn envisas med att ramla ner från himlen. Tänkte på den torkade frukten som ingår.
 
Och så letade jag fram en påse hemkokt äppelmos som låg i frysen.
Tacka vet jag micro så man kan snabbtina saker
 
Idag ska jag INTE lägga mig o sova bort hela dan iaf... o därmed basta
 
Kom på att det fanns ju en sak utanför fönstret som kunde ha lockat katten att välta ner blomman igår också... 
 
Recept på gröten:
"Molinogröt" - 2 port
  • 2 dl grahamsmjöl
  • 4 msk helt linfrö
  • dl russin/katrinplommon/ el. fikon, skurna i bitar 
  • 5 dl vatten (jag fick dubbla den mängden för gröten ska vara rätt lös ändå)
  • salt
Lägg alla ingredienser, utom mjölet i en kastrull och koka upp. Vispa ner mjölet samt låt gröten koka i ca 10 min. Lägg upp i djupa tallrikar och servera med mjölk eller mjölkfritt alternativ.
(receptet snodde jag här och fann det via google)

Kommentarer
Postat av: Molly

hej!
vad roligt att du skrev en kommentar på min blogg :) klart att det är okej att du lånade receptet :)

det där med fullmåne känner jag igen, är likadan.

sv: jag håller med om att formarna är dyra. jag ska själv önska mig de i julklapp ;)

önskar dig en fortsatt bra vecka. kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0