fredag

Fredag = stadspromenad för mig och hunden efter att jag skjutsat in E till tåget. Idag vägrade telefonen vara med mig så efter 45 minuters promenad stängde telefonen av sig helt enkelt och min tänkta endomondomätning blev ofullkomlig. 
Tack för den - dumfån
 
Nåja, promenaden varade ungefär en timme som vanligt. Men jag valde en annan slinga idag uppför berget mot gamla vattentornet (halt med nysnö på otjälat underlag och skitbrant stigning). Och sen gick jag genom skogen på motionsslingan mot Bråsta via nya kyrkogården och sen tillbaka genom villaområdet mot stan och så småningom parkeringen vid posten.
 
Gick förbi ett hus där min första kompis mormor och morfar bodde. Tankar började snurra i skallen om suddiga minnen från då, när jag var runt 7-8 år. 
 
Sen åkte jag och gjorde mig oskuld för pandagrejerna jag fick häromveckan.
Åkte o mötte upp sonen som skulle gå med en kompis till Åkrahallen efter skolan och vi tog en repa därinne. Började prata med kompisens mamma om skolan o dataspelsvanor och annat som rör våra tonårsslynglar och klockan gör som alltid vid såna tillfällen - den rusade mkt fortare helt plötsligt.
 
Hem med son, göra upp eld i kaminen för inomhustempen låg på 16.9 *brrrr*, slänga åt pållarna lite hö så de skulle slippa frysa i snögloppet och sen vända med bilen mot nästa ställe för jag hade bestämt date med bästaste Stajna ju.
 
Lite snack om ditt o datt. Alltid lika roligt att få snickesnacka om livets allvarliga och mindre allvarliga ting med den människan. 
 
Och så försökte jag få hennes lilla tasmanska djävul att ligga på kommando... skit påre o ge mig frolicsen sa han.
Den du, har du fått för dina synders skull S ;P
 
Halkade hemåt igen och nu ska väl bara pållarna in och nattas så tänker jag natta mig själv också sen. Trött i ögat nu. Såhär mkt social har jag inte varit på en heeeeel vecka. 
 
Tjingeling pling

Kommentarer
Postat av: Stina i Jordbron...

Fast nu slänger han sig ner o ligger fint utan kommando när maten ska serveras, han som jag fått för mina synder ;)

Tack för att du kom o underhöll o hjälpte mig lasta bilen i fredags :)

Kram

Svar: :-)Anytime det vet du
kram kram
Kalla mig M

2012-12-03 @ 10:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0