farsdagsfika

tårtan blev helt okej faktiskt. Jag slängde in bottnen en liten stund till i ugnen och sen fick det vara som det var med kladdigheten. Hade bara frysta jordgubbar hemma som garnering men halvtinade jordgubbar som jag skivade och la uppepå grädden innan jag sen la på locket.

Men receptet påstod att det skulle räcka till tio pers... njä, vi var 6 stycken som fikade och sen blev det bara en bit kvar för ungarna o dela på så max att man skulle kunna vara 8 på den. Visserligen var tre av de som smaskade stora vuxna karlar med aptit på gotter och jag är inte blyg att ta för mig jag heller men jag skulle skämmas om jag bjöd på den lilla till 10 personer.

Nix ingen bild för den tog slut alldeles för snabbt för det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0