S K I T D A G

Den här dagen på jobbet har varit en ren o skär skitdag... fem larm varav tre var direkta toalettlarm... ett falsklarm i helt fel riktning mot resten av morgonjobben och sen mitt mellan toalarmen ett falskt toalarm...
.
Var ju tur att jag tog min lunch när jag tog den (halv elva) för efter det har det inte varit många stunder över alls.... kaffet fick jag inte i mig förrän vid två.
.
Och eftersom vi hade fem larm så var det också fem larm att dokumentera.... därför tog det oss en och en halv timme att författa ihop det... och lite annat var det att dokumentera också...
.
Det var en o samma som larmade om toalettbesöken och vid sista larmet så skrattade han o frågade om det var vi igen som kom.... o när vi sen skulle åka därifrån så sa jag att nu är det skiftbyte om en halvtimme så nästa gång får du se lite nya ansikten iaf.... o jäsikens vad han skratta åt det.
Och vid första larmet där så lyckades jag med konststycket att vicka ur tvättbaljan så jag hade ett par tre liter vatten att moppa upp... då var det tur att eleven var med och kunde ta över o hålla när min kollega tvättade o torkade.... själv stod jag med moppen....  han tyckte att det också var galet kul... o log o garva för fullt medan de hjälpte honom.
.
Nu är jag trött... men eftersom jag haft bra kollegor omkring mig idag så har vi ändå haft skitkul medan vi kämpat och sånt gör att man faktiskt orkar ännu en liten bit till....

Kommentarer
Postat av: Stina

Bra arbetskompisar är guld värda i ett ibland ganska tungt arbete !

2012-05-15 @ 21:27:18
URL: http://billiejean.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0