regnrusk, lax och bok

Om jag tog sovmorgon igår så fick jag ingen sån idag... unge herr J hade bestämt med sina kompisar att de ska sova över hos en av killarna och han o hans kompis K skulle cykla till skolan idag o sen cykla hem till den här killen...
.
Men han ville ha skjuts fram till cykeln som stod kvar där han går på skolbussen om mornarna... för igår fick han visst skjuts hem hela vägen.
.
Men iaf... jag skjutsade gossebarnet till cykeln o såg honom sen vingla iväg med full packning.... ryggan och en sovsäck....
.
Lagom till jag kom hem kom regnet tillbaka.... tur att jag fick på ungen en regnjacka iaf... men sovsäcken är väl blöt tänker jag.... hmmmm
Vi hittade ju inte rätt påse att stoppa den i... så det blev nån annan påse som innehållit en mc-hjälm och den var inte så den stötte bort fukt direkt.
.
Nu har jag huset för mig själv o jag har precis gjort en omgång inkokt lax... ikväll väntar jobb till 22. Känner mig inte ett dugg inspirerad. Men en helg går väl rätt fort eller??? heh
.
Sitter i soffan o ser regnet ösa ner där ute.... hmmm undrar om min son är blöt.
.
Kanske lägger mig en stund o läser lite i min bok som jag började läsa igår
Det blev inspärrad som fick bli nästa bok i ordningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0