Linus - min älskade lilla katt

i morgon måste jag ringa det där samtalet som jag bävat för en längre tid...
jag måste ta beslutet
MÅSTE
.
Varför ska det vara så svårt att vara den som bestämmer om en annan levande varelses liv o död?
Samtidigt som jag vet att i det vilda hade han aldrig blivit så gammal som han ändå är
Den här bilden är tagen för fem år sen... då var han 16 år och fortfarande ganska alert. Mången råtta har bävat för den svart-vita faran som visade ingen nåd.
.
Älskade lilla katt... min första alldeles egna katt... och det var du som bestämde att jag var din matte... inte jag som bestämde att du var min katt
.
Giv mig styrka att klara av att göra det oerhört jobbiga i morgon.
Det är såna här stunder man ifrågasätter VARFÖR man skaffar djur till att börja med
*gråter*

Kommentarer
Postat av: Stina i Jordbron....

KRAM

2012-05-23 @ 23:20:29
Postat av: Anki

Kraaam systeryster!! <3

2012-05-24 @ 07:18:59
Postat av: Anna Billman

Ja, tänk på att han har levt otroligt länge och haft det väldigt bra. Plus att han får slippa utdraget lidande... Det sista är ju skälet till att du tar ditt beslut - av hänsyn till honom!

2012-05-24 @ 12:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0