kurre med trubbel

Gick ut med en tantalona idag på jobbet... vi gick inte så långt för orken är sådär. Men iaf så satte vi oss på en bänk och studerade några "gubbar" (tantens ordval) som höll på att såga ner ett gäng cypresser som stått där i evigheters evigheter....
Bäst vi satt där så fick vi se en ekorre skutta runt på området... flera gånger kom han förbi där vi satt. O däremellan var den framme vid platsen där träden hade stått o tittade oroligt omkring sig.
Jag tror att den hade sitt bo i en av cypresserna som inte längre stod kvar.... stackarn.... hoppas bara den inte hade ungar där också...
Tyckte så synd om den... för man såg verkligen hur stressad den var över att träden fattades.
.
Höll inte på att få gå tillbaka hem med tanten igen sen.... nej för hon skulle ju titta på när de jobbade.... o hon envisades med att vilja vinka till dem... hur förtrytsamt var det inte för henne att de inte vinkade tillbaka....
.
En tant gick förbi som jag hejade på och tanten jag var ute med frågade vad den tanten hette och om jag kände henne... o så frågade hon om hur gammal den tanten var... med underton att den tanten minsann var GAMMAL.
Undrar just hur gammal hon trodde sig själv vara???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0