fack o pepparkakor

Har varit på medlemsutbildning genom facket hela dagen idag... och blir samma imorgon.
Roligt har vi haft. Kanske vi var lite extra flamsiga eftersom vi var 4 st från Vfbo hemtjänst så vi är ju varma i kläderna redan. O sen var två av mina arbetskamrater redan väldigt tjenis med några av de övriga eftersom de jobbat på samma ställe tidigare i livet.
Så vi var inte så blyga ens i starten... haha
.
Som avslutande övning idag skulle vi välja ut ett vykort att prata ikring. Jag plockade med korten tills jag fann ett som var sååååå jag. Ett julkort med pepparkakor på.... hahahaha
Ja som inbiten samlare så var kortet klockrent mig.
Berättade för de övriga om min hobby... och de frågade mig hur många jag har... eftersom jag räknat men glömt så räknade jag dem nu när jag kom hem. Och jag plockade ut mina absoluta favvisar o tänkte ta med o visa i morrn... iaf... jag hittade på 91 plåtformar... brydde mig inte om att räkna dem i plast. De är inte så många o jag gillar plåtformarna bäst.
Några dubletter såklart

Kommentarer
Postat av: Helen

Wow, du är den första formsamlaren jag känner till :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0