bad day

Tittade på klockan o inser att det är mindre än 12 timmar kvar...
.
Det har inte varit nån bra dag idag... allt har gått mig emot.
Tvättade en maskin tvätt o fick översvämning för att avloppet råkade bli blockerat av en handduk. Fick torka vatten.
Skulle fylla hästarnas vattenhink i duschen o gick därifrån. Resultatet blev översvämning i hela badrummet. Fick torka vatten igen.
Skulle ställa mig att laga mat. Diskade ur stekpannan och ställde den på spisen som jag hade knäppt på. Gick därifrån o glömde bort den lagom länge för att det skulle bli fööör varmt.
Började om från början och den här gången la jag i matfett också... så kom herr J hem och jag glömde bort stekpannan en sekund för länge... resultatet blev bränt smör och jag fick börja om IGEN.
.
Min hjärna är inte med alls känner jag....
gissar att jag kommer sova dåligt inatt och att det kommer snurra konstiga drömmar i huvudet hela natten...
.
Linus som inte velat äta sen igårkväll blev plötsligt sugen på mat igen på kvällskvisten... det gjorde att jag blev vankelmodig igen... men han kommer ju inte att bli bättre o friskare, jag bara lurar mig själv.
.
Han har levt ett långt härligt liv. Många utekatter lever inte ens hälften så länge som han har fått leva.
Även fast han de sista åren inte varit sig lik riktigt så kommer han självklart att fattas mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0