sovmorgon drömmar och andra funderingar

Whoa det gick fort... alldeles nyss ramlade ett sms in i mobben om att jag kan hämta mitt paket från Börjes.
Åhhh nu vill jag ju åka o hämta det. Men får se om jag hinner ta vägen om stan till jobbet... blir ju en nätt omväg på ett par mil.
.
Annars kan jag meddela att jag tog sovmorgon deluxe idag. Vaknat för en stund sen. Lyckades göra nån konstig rörelse med huvudet så nu har jag ont mellan skuldrorna mot nacken till.
.
Jag har drömt den mest konstiga dröm. Jag drömde att Elvis och Ricko var vid min lilla trädgårdsdamm. Ja den var inte så liten i drömmen faktiskt. Det var fortfarande lite is på vattnet men inte in mot kanterna o där badade katten utan protester av nån konstig anledning. Men jag var rädd att han skulle simma in under isen o inte komma upp i luften igen... plötsligt när jag är där o ska styra om katten så ser jag en död sork som ligger i strandkanten o jag ska visa Ricko den... (öööhhh).
När Ricko hoppar på den så visar densig inte vara död... den visar sig också vara nåt annat än en sork... det är plötsligt en puma som verkar lika förskräckt som vi andra. När jag skyndar mig in o ska visa J den så säger han att det är en lokatt istället... o plötsligt är det en lokatt. Den sitter på trappen utanför o bara tittar.
Jag bestämmer mig för att öppna dörren o fota eller filma den med mobilen för att kunna visa Anna den. Då gör den några skutt iväg men jag fortsätter filma. Fast det plötsligt är kväll så har jag jättebra lampa på mobilen som gör att kattdjuret syns jättebra iaf... den skuttar iväg mot tomtgränsen men börjar göra ett klagande läte o stannar upp.
Jag får syn på vad den ropar efter... vid strandkanten bakom en stock sitter en liten unge till den stora lokatten.
Det slutar med att efter att ha filmat även den så bär jag in den i huset för o visa J.
Han blir arg o säger att den där gick E's kompis I o bar på förra sommaren... men jag inser att det måste vara ungen till den ungen o att det är därför den inte blev rädd för oss. Den var van vid människor. O jag inser just att jag förstört nästa generation.
Då ska jag istället låsa dörren så den inte kommer in. Men hur jag än låser så går det inte igen riktigt. Låskolven går inte riktigt i lås i karmen utan man kan dra upp dörren iaf.
.
Mina tankar o reflektioner när jag vaknade var först besvikelse över att jag inte hade nån film att visa eftersom det bara var en dröm.
Och så funderade jag över varför det inte gick o låsa dörren... vad kan det betyda rent drömtydarmässigt. Får liksom för mig att jag drömt sånt tidigare också. O jag blir så frusterad i drömmen o vrider om hur många slag som helst på låset men ändå går inte låset i lås.
.
När jag vaknade hade jag två gula katter i fotänden. Både Nalle o Elvis låg där o hade det gott.
Bilderna är från ett annat tillfälle
.
När jag kom ner i köket stod kylskåpsdörren på vid gavel. O så hade den väl stått ett bra tag eftersom lille J är den som går till skolan sist - vid 8 går han till bussen.
Det var en bunke med överbliven grädde från tårtmonterandet igår som hamnat konstigt så den tryckte ut dörren.
När jag ändrade läge på den o fick igen dörren så gick den o stänga. Men när jag sen kom på att jag skulle ha lite mjölk o göra mig en kopp O'boy (jag borde verkligen få sponsorpengar så ofta som jag bloggar om choklad) så attackerade bunken både mig o golvet o grädden stänkte över mig o kylskåp och golvet. *suck*
.
Katterna o hunden har fått förstäda så ska jag väl torka upp resten bara jag bloggat klart. Frullen är uppdrucken o uppäten. Blev en ostmacka till chokladen.
.
Ända sen jag vaknade har Euphoria spelat i mitt huvud... gaaah så irriterande. Nog för att den är bra men hallå... den behöver inte gå på repeat i min skalle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0