prova-på-hantverksdagen

Nu vet jag hur man gör videkissar... hahahahaha
.
Med en järnpinne (ja nån kraftigare modell av järntråd typ floristpinne) och piprensare o så brun floristtejp.
Håll med om att det ser ju faktiskt rätt naturtroget ut
Och jag provade på smide
Det var roligt men fasiken BRA mkt svårare än det ser ut. Men jag fick till ett hänge till ett halsband iaf. Eller ja, jag tror han tyckte jag var lite tafflig för han hjälpte mig på slutet. När jag inte fått till öglan på två eller tre försök så var det liksom inte ide att nöta fler gånger. Stod hur många som helst som ville få testa efter mig
Remmen ska kortas lite tror jag... ser lite sådär ut o ha knutarna ända fram. Men jag var ivrig o få använda mitt egentillverkade halsband på min dag.
Kom på att jag istället för o "härma" en annan som gjorde ett sånt här före hade kunnat göra en annan variant med krokar i ändarna men som ett U i formen.
.
Han hade prova-på-dagar sista lördagen varje månad så kanske jag anmäler mig till en sån dag o smider till ett sånt smycke då.
Eller hur coolt skulle det inte vara o smida sig en armring... eller ja, armband *tänker*
.
Det stod smyckestillverkning på annat sätt också men nåt sånt såg jag inte till... kanske ingen annan var intresserad?
De vek lådor och klistrade papperspåsar av tapetprover o så band de hjärtan o kransar av björkris.... sånt som jag inte är särskilt road av.
Eller iaf inte björkriskransar o hjärtan.... skräpar ju mest bara o ser inte snyggt ut om man inte vet vad man gör.
O påstillverkningen hade de bara limstift till... o hej vad limstift fäster bra på tapet.
Jag fick ta hem lite överblivna tapetsnuttar så kanske jag pysslar på egen hand här hemma sen... o använder limpistolen så det blir lite ordning på torpet... haha

Kommentarer
Postat av: Hanna-chan

Helt awesome idé ju!

Så slipper man gå omkring i skogen och knycka trädens grenar :3

2012-03-21 @ 11:00:36
URL: http://klockanhalvtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0