måndagstankar

Jag trodde jag hade hur mkt tid som helst idag innan det var dags för jobb... men så var icke fallet. Jag börjar ju för sjuttsingen 12 idag.
.
Så snart lär jag väl masa mig ur sängvärmen o göra lite frukost o sånt.
.
Men först tänkte jag kanske titta på ett avsnitt av ponnyakuten... eller två (brukar lätt bli så)
.
Blogg.se länkar gärna till andra bloggar. Och det även på inloggade sidorna där jag modererar min blogg.... fick se en blogg om baby shower. Alltså en välkommen till världen nya baby-fest typ.
En av punkterna var pyssel till babyn. Och jag kunde gissa mig till att de redan visste könet på barnet och att de hade bestämt sig för ett namn allaredan...
Men...
tänk...
om...
han (för det var en han i det här fallet)
inte alls ser ut för o vara en Maximilian när han kommer ut...
.
Då kommer han o bli tvättad i rumpan med tvättlappar som det står Maximilian på iaf...
.
Kan bara gå till min egna erfarenhet när jag väntade andra barnet. Vi hade två pojknamn som förslag det ena är det namn han bär och det andra var Aron. När han var född o nån dag gammal så ringde jag hem till herr J som var hemma med E och sa att han ser inte alls ut som en Aron... Han ser mer ut som en J på näsan. Haha
.
Nåväl, magen kurrar så kanske jag gör två flugor på smällen samtidigt och tar min frukost i sängen o tittar på ponnyakuten.
Varm O'boy o macka vill jag nog ha... även om jag kört på mkt smoothies till jobbet. Är ju ingen frukostmänniska som orkar äta så tidigt på morgonen. Då passar en smoothie mkt bättre för den kan jag mixa ihop hemma o sen ta med mig för att dricka i bilen eller på jobbet när helst jag är sugen.
.
Och det påminner mig att jag ska sms:a till C o fråga efter hennes smoothie-recept med turkiskt youghurt. Jag brukar ju bara använda juice som vätska till att mixa frukten i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0