I drömmarnas värld är himlen alltid blå och blommorna doftar alltid

Idag skulle mormor fyllt 82 om hon levat
.
Jag var till graven och sa grattis med en vit ranunkel som jag petade ner i ena hörnet. Rådjuren hade mumsat på penséerna så de till o med åkt ur jorden. Så de blev också tillbakapetade.
Det blåste snåla vindar men jag tog ändå en liten vända o tittade vid minneslunden. Den är så fint ordnad med en liten bäck (som inte kan vara igång på vintern dock) och bänkar vid en liten damm. Ett andpar höll till där idag.
.
Vad bättre sätt att hedra sin mormor finns väl än att göra nåt som jag vet att mormor skulle uppskattat. Jag åkte till Hede mellan By o Horndal och kikade in hos "Min lilla mormor och jag" (bara namnet i sig passade ju) och det blev lite smått o gott med därifrån.
En vägglampa i form av ett hjärta och en fin plåtkalender där man markerar dagens datum samt veckodag och månad med magneter. Och en liten tavla med text på.
Precis som jag, så gillade min mormor fina saker och sånt som vissa skulle kalla krimskrams
.
I drömmarnas värld är himlen alltid blå
och blommorna doftar alltid
vinden är alltid ljum och kittlar mjukt på kinden
Vi ses igen på andra sidan regnbågsbron

Kommentarer
Postat av: monica

den butiken skulle jag vilja åka till nångång.. kan inte du ta me mig dit nångång hehe:)

2012-04-02 @ 08:56:02
URL: http://kockenstjej30.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0