ekorrn satt i granen...

Idag när jag åkte till jobbet så hände nåt.
.
Jag satt där i godan ro (eh eller så var jag en aningens stressad för att jag i vanlig ordning lämnat gården sisådär 10 min efter beräknad o nödvändig tid) och höll närmare 70 km/h som också var gällande hastighet faktiskt. Joråmenvisst jag KAN hålla hastigheten ibland också.
.
Plötsligt skuttar en söt liten varelse framför bilen och då spelar det ingen roll att man en gång i världen fått lära sig att djur under en viss storlek ska man inte bromsa för eftersom inbromsningen i sig kan orsaka större skada än vad närkontakten med djuret mot bilen kan göra.
.
Iaf, jag bromsade för det gjorde ont i mig att inse att den där lilla väna varelsen skulle mosas eller iaf skadas om jag skulle köra över den.
Samtidigt som jag gjorde detta så styrde jag så jag skulle kunna grensla o möjligen lyckas skona den. Naivt o dumt tänkt men på nåt vis hade jag nog ändå koll på att ingen bil fanns bakom mig och vägen framåt var också tom på trafik. Bara den här lilla "tassgängaren" då.
.
Jag förväntade mig att höra den lilla dunsen som ofrånkomligen skulle höras när ett däck rullade rätt över.
Döm om min förvåning när ingen duns hördes och jag i sidobackspegeln kunde se lilla kurre skutta vidare över vägen som om inga bekymmer alls fanns i världen.
.
Förmodligen blev han så rädd att han stelnade till när bilen kom susandes rätt över honom (ja nu får kurre vara en han för enkelhetens skull... o inte en hen som jag också hade kunnat skriva ^^).
.
För övrigt så har det blåst så in i vassen mkt idag att jag som fick för mig att cykla när jag kom till jobbet strax ångrade mitt beslut.
Jag trampade o trampade o ändå kom jag knappt framåt. Var nästan så jag åkte bakåt mellan varven... hahaha
Tur att jag inte skulle så långt. Bara gatan ner från lokalen.

Kommentarer
Postat av: Michaela

åh..så skönt att det lilla livet klarade sig!



och jag är HELT enig med dig..dieter är absolut till för att brytas ;)

2012-03-20 @ 11:39:55
URL: http://minajagfilosoferar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0