puttrig

Kanske att jag är aningens cranky idag... 
riktigt grinig o trött
 
Men efter jobbet var jag så trött att jag var nästan en fara för mig själv på vägen hem... kände hur jag liksom domnade i skallen när jag hade en dryg mil kvar... farligt
 
När jag kom hem ramlade jag ganska omgående i säng för att vila middag... o jag var så trött att jag kände det som att jag låg o skakade när jag försökte slappna av. Vibrerande trött kan man nästan kalla det.
 
Nu har jag iaf masat mig upp sen några timmar tillbaka... vi har lyft upp hö o halmbalarna på höloftet som jag fick levererade i söndags. Så nu kan jag sprätta dem o börja ta ifrån dem. 
 
Tänkte en stilla tanke att nån kanske tar tag i det där med matfrågan för jag orkar inte idag. 
Men först kom unge herr J o frågade "vad blir det för mat" o jag svarade att jag vet inte
Sen kom herr J o sa: "Vad ska vi äta idag" o jag svarade att jag vet inte
Nyss kom E o frågade om det skulle bli nån mat idag för annars tänkte hon ta sig nåt själv...
O själv sitter jag här o gör som alla andra i den här familjen: jag undrar om det blir nån mat idag och isåfall VAD blir det för nåt.
 
O ja jag vet att klockan har passerat middagsdags för länge sen.... 
Kan tycka att vi är två vuxna som arbetar heltid båda två... vi har två halvstora barn som faktiskt inte är handikappade det allra minsta o fullt läskunniga o vet att använda dator och internet så de kan googla sig fram till ett recept om inget annat funkar...
Det är konstigt att vissa saker liksom bara av nån outgrundlig anledning ALLTID är mina uppgifter.... visa mig kontraktet där jag skrev under i blod tack.... *suck*

Kommentarer
Postat av: Anki

Det har jag med funderat på här hemma mellan varven..

2012-06-27 @ 22:05:08
Postat av: Helen

Skönt att läsa att man inte är ensammen om dessa tankar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0