gas(ka) upp dig

För några år sen, det året som mygghelvetet slog till med full kraft hos oss och många andra ställen och det året som de började spruta mot myggen i Tärnsjö (därför de flyttade till våra trakter istället) så införskaffade vi till slut en Mosquito Magnet eftersom vi inte stod ut.
.
Den funkade perfekt tills den en dag inte ville funka längre... efter att E hade dragit ur kontakten men missat att stänga av gasolen och den stod o pös så i ett par dygn sisådär innan jag upptäckte det.
.
Sen ifjol när vi testade så funkade den igen utan probs... och gick så ända tills att herr J slog av den för att flytta den eller nåt... Då gav den upp igen.
.
Nu iår har vi inte fått igång den. Trots att vi gjort rent den o allt möjligt... och jag återigen insisterade på att det nog är gasolen som är slut i flaskan. Herr J har hela tiden sagt att nej den kan inte vara slut för det är så stor flaska och den väger så mkt... hah
.
Idag googlade jag på p11 som flasktypen heter och upptäckte att en tom flaska väger 12 kg mer eller mindre...
.
Sååå i morrn ska herr J fylla på med ny gasol
.
Over and out från mig här i granskogen. Där mygg o knott-helvetet slog till idag efter nästan en veckas regnande och med värmen som kom idag så var det liksom som att slå om en strömbrytare... wohooo sa flygfäna
blähäää sa hästarna o alla lövriga evande varelser... ja möjligen inte fåglarna då, än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0