. en lista på balsam-för-själen-saker i min värld

Igår gjorde jag verkligen ingenting ansträngande alls... jag bara vårdade mig själv. Kan väl va ansträngande nog iofs.
 
Även om vädret inte var det allra bästa.... när jag väl vaknade. Det blåste o hade sig...
 
Men iaf, jag tänkte göra en lista på saker som är balsam för MIN själ.
 
  • Sitta på en sten och gosa med en spinnande katt (inget lenar en ledsen själ som kurrandet från en misse)
  • Plocka vackra gräs o arrangera i vas (så står de där o är vackra tills missen får för sig att leka med dem ;P)
  • Gå en runda i trädgården o pilla lite här o pilla lite där. Rensa ett par tre ogräs (inte hela rabatten för då är det inte balsam längre) lukta på blommor som luktar ljuvligt.
  • Plocka in fina blommor o ställa i en vas (gärna såna som luktar lite lagom)
  • Gå o klappa lite på en häst. Snusa lite. Gå ett varv i hagen och njut av lugnet eller känn kraften när hästarna leker o  virvlar runt i hagen.
  • Gå ut i skogen och känn stillheten som bara är. Njut av mossans mjuka djupa gröna färg och se färgspelet när bladen rör sig i vinden
  • Titta på film med någon du tycker om (eller själv om det känns bättre för stunden)
  • Krypa ner under en filt och läsa en bra bok 
Mja, det var väl några saker som jag gör när jag gör "ingenting".
Igår plockade jag fina sirliga gräs som nu står här o är vackra. Katten har faktiskt inte rört dem. Han har nog mognat sen sist jag plockade in gräs för nåt år sen. Men vi har ju en liten fyrfota misse på vänt att flytta in senare i sommar.... håhå han kommer äta upp mina grässtrån och välta alla vaser...
 
Nu ska jag röra ihop en kakdeg tänkte jag... o sen ska jag åka o handla lite som fattas här hemma för ikväll hade vi tänkt ha gäster.... 
 
Tjingeling pling
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0