Man lär så länge man lever

Och idag har jag lärt mig hur skogsolvon ser ut... trodde i min enfald att det var nån form av hortensia eftersom blomman liknar den lite grann... tänkte att det kunde vara nån flikhortensia... fast jag har ju frösått sån och bladen är ju inte alls lika.... haha
 
Men som sagt var... det är skogsolvon. Sååå jag har provat att sticka en skogsolvon. Haha jaja, den är fin ändå, fast den växer vilt i skogen.
Lärde mig på en o samma gång att det finns en odlad form också. Som heter snöbollsbuske. O genast ramlade poletten ner till vad sjutton det är som växer så fint vid jobbet. Både jag o A på jobbet har stått o beundrat den busken. 
Den har jag också provat att sticka... vi får väl se om de går till. Men det kostar ju inget mer än lite tid. Jorden har jag ju gratis här hemma och vatten bjuder vår herre på rätt frikostigt denna sommar.
 
Såååå man kan väl säga att google is the shit
 
Och nu har jag skapat en till kategori här... trädgård... där jag tänker lägga mina mer trädgårdsbaserade blogginlägg... 
Som till exempel när jag odlar blommor och har min cykel som blomstöd... haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0