ibland påminns man om varför man gör det här

Bästaste Stajna o Spaikonen passade på att gratta ett styck hundraåring idag när jag var där på middagsbesöket.
Hon hade plockat smultron som hon bjöd på till efterrätt. (här borde jag ha haft en bild på en skål med smultron men si jag kom mig inte för att fota, men det hade S fixat, så jag snodde hennes bild, hoppas det är ok S?)
 
Oj oj vilken lycka i gammelmans ögon när Raiko hoppade upp med framtassarna i sängen.
 
Jag tror att en skål med nyplockade smultron är nog den allra bästa present man kan få när man är hundra år. Tänk att få uppleva sommaren när den är som bäst. Inget är mer sommar än smultron liksom. 
 
Och jag kände att oj så jag har saknat den människan... allt för lång tid har gått sen vi sist låg i soffan på jobbet i varsin hörna och bara pratade en massa strunt o viktiga saker om vartannat.
Men det är väl så det är med en kollega som är professionell vikarie. Där helst jobben dyker upp....
 
 

Kommentarer
Postat av: Stina i jordbron....

Men snart är det semester och då ska vi ses!!!!

Kram

2012-07-09 @ 22:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0